Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Koblihy

Když dva dělají totéž, není to totéž. Pečení je prý radost, ale to asi zřejmě nepekli koblihy. Věděli jste, že droždí je děsně nevyzpytatelná surovina? :-)

Občas mívám záchvaty v podobě vaření, nebo dokonce pečení. Když už se rozhodnu péct, je to většinou z důvodu, že mě honí neuvěřitelná mlsná a zároveň, vím, že mi jistý dezert vydrží na dýl než na 30 minut .

Nějakým omylem jsem tenkrát koukala na Hrušku (myslím tím jistého moderátora z tv, ne, že bych na tom už byla z nudy tak zoufalá, že bych si před sebe stavěla ovoce či zeleninu), jak tvoří koblihy. V jeho podání mi to přišlo jako naprostá brnkačka. Že největší srandu si užiju zrovna s droždím, to jsem ovšem netušila. Pokud máte rádi vtípky o blondýnkách, v tom případě musím říct, že někdy jsou asi pravdivý, anebo některé jsou asi o mé maličkosti.

Takže první pokus s kváskem....studené mléko (mělo být vlažné), šoupnu droždí, vzápětí mi dochází, že to mléko mělo být vlažné, ne studené. OK. Jsem sice blondýna, ale všechny převezu. Nenechám se vůbec rozhodit. Beru nový hrnek, dám do něj kapku mléka, strčím do mikrovlnky a dám ohřát. Mlíko je teplý, to jsem ovšem chtěla, přilívám do prvního hrnku se studeným mlíkem, čímž mi mělo vzniknout mlíko vlažné. Po nějaké době zkontroluji stav, ale droždí nevypadá, že se chystá zvětšit objem. A jelikož jsem se přecenila a z obchodu vzala jen jedno droždí, tak mi nezbylo nic jiného, než dojít pro další. To už jsem byla prozíravější a vzala pro jistotu rovnou 2 droždí. Takže jdu na pokus číslo 2. Teď už postupuji správně, dávám vlažné mlíko, nasypu droždí, přikryju utěrkou, položím na židli a abych si zkrátila dobu čekání, jdu mýt nádobí. Nádobí umyté, potřebuju si otřít ruce, tak se otáčím a sahám po "pohozené" utěrce na židli. Jenže jsem jaksi zapomněla, že tam mám pod ní ten zatracenej hrnek s droždím, takže ten letí v tu chvíli na zem a já mám zase o zábavu postaráno .

Jdu utřít rozlitej kvásek na zemi (mimochodem, opět se tvářil, jakože objem zvětšovat prostě nebude) a poté už si to mířím k počítači, aby mi chytrej internet poradil, jak teda sakra mám kvásek udělat a kde teda dělám chybu. Tam někdo chytrej radí dát do vlažného mlíka navíc cukr a dát to někam do tepla. Fajn. Vlažný mlíko mám, cukr v něm taky, droždí, předehřála jsem si troubu (samozřejmě mírně), tak to tam strčím a jdu si dát panáka. Po nějaké době jdu zkontrolovat stav. Huráá. Kvásek konečně ráčil zvětšit objem, bohužel až moc, hrnek obsah nezvětšil , takže ten v tu chvíli vypadal jak z pohádky hrnečku vař. Navíc  má kvásek  divnou konzistenci, takže vylívám do záchodu a naštvaně se oblíkám a jdu opět do obchodu pro droždí. Nutno, dodat, že pro jistotu jdu pro droždí instantní a taky jdu pro jistotu do jiného obchodu, protože si jinak Vietnamec bude myslet, že pořádám doma drožďovou párty.

Pokud ani tento pokus nevyjde, tak na milé koblihy kašlu. Abych to zkrátila, poslední pokus už vyšel a koblihy se nakonec podařily, možná díky popíjení vodky na uklidněnou.

Autor: Andrea Klusková | čtvrtek 18.10.2018 21:02 | karma článku: 13,81 | přečteno: 561x
  • Další články autora

Andrea Klusková

Když se blondýna rozhodne založit blog na Idnes

Asi v roce 2018 jsem se rozhodla si založit blog. Vlastně ne já. Kamarád mě do toho uvrtal. Už dřív mi lidi říkali, že bych své vtipné story měla zapisovat a napsat knihu, že bych spoustu lidí pobavila.

12.2.2024 v 7:20 | Karma: 14,72 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ostatní

Andrea Klusková

Gentlemani asi ještě nevymřeli

Gentlemani nevymřeli. No, vážně. Byla jsem dneska v Albertovi a měla jsem chuť na čoko-banánové mlíko. No, jo jenže v regálu na mě vystrčili příchutě, o který já neměla zájem a hlavně..... strašně vysoko.

1.2.2024 v 7:20 | Karma: 24,68 | Přečteno: 746x | Diskuse| Osobní

Andrea Klusková

Nezletilá matka

Dneska mě pobavily dvě starší paní v MHD. Nastoupila jsem i s kočárkem, měla jsem teda trošku problém "zaparkovat", kočárek se mi v jednu chvílí zakymácel ze stranu na stranu, ale ufff.... zadařilo se.

29.1.2024 v 7:30 | Karma: 31,88 | Přečteno: 1402x | Diskuse| Ostatní

Andrea Klusková

Neprovokuj svou kočku!

Po chvíli se ozvala strašná rána, já a můj milý jsme vyskočili úlekem z pohovky. Já měla v tu chvíli pocit, že nám do kuchyně někdo hodil atomovku. Do obýváku nám vletěl černý mokrý namydlený blesk s vykulenýma očima a my se šli.

27.1.2024 v 11:30 | Karma: 26,95 | Přečteno: 1434x | Diskuse| Ostatní

Andrea Klusková

Když stáří šokuje mládí

Po zbytek pobytu u ní, jsem babičku furt pobízela k jídlu (chápejte, měla jsem starost o babičku, je droboučká, aby se mi nescvrkla ještě víc, s mojí nenažraností a blbým pocitem, že babičku totálně vyžeru.

30.12.2020 v 10:07 | Karma: 30,75 | Přečteno: 1091x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 17
  • Celková karma 23,76
  • Průměrná čtenost 1075x
slovy mýho kamaráda: Velký temperament v přílíš malém těle, s notnou dávkou duševního exhibicionismu, který ti nechá jen okamžik na okouzlení zevnějškem, humorem a okamžitě tě sejme všemi vlastnostmi, za které se ostatní stydí a ona si na nich zakládá :-D

Seznam rubrik